Ibland måste man ha tur!

Började med att efter några om och men att jag tillslut fick ta bilen till skolan imorse.
Påväg till skolan så stannar jag vid en korsning för det är bilkö där. Efter ngra sek så kör ngn på mig BAKIFRÅN! Fan vad jag blev rädd, trög som jag var tog jag inte mannens registeringsnummer. Men fick hans mobilnummer och namn.
Efter jag ringt till pappa och bett han fixa det så ringde han tillbaka sen och det visade sig att mannen hade gett både fel namn och nummer till mig!
Vilket idiot, hatar idioter som honom...
men
Efter ca 30 min ringer pappa mig igen och förklarar att en busschafför ringt till honom. Denna busschafför hade varit bakom mannen som körde på mig och sett hela händelsen. Han hade tagit mitt och mannens registreringsnummer, ringt pappa, gett pappa mannens registreringsnummer och valt sig själv som vittne och fick därför berätta allt för pappa!
Fattar ni att sånt inte händer eller?
Hur mycket röta på man ha?! :D
Tur i oturen, eller vad!?

Dagen rullade på, hade en dubbel lektion naturkunskap och sedan Samhäll där vi fick fritt arbete. Jag, Cissi och Jossan gjorde nästan klart vår affärsplan detta pass.
Efter det var det håltimma i 2 h så jag åkte hem för mamma hade lovat att laga mat till mig, muums!
Åkte tillbaka till skolan och hade bad sen.
Vi hade badgympa, FY FAN VAD JOBBIGT!
Iaf, när jag ska gå och duscha så trillar mitt schampoo ner ifrån det där stället där det ska stå, så jag böjer mig ner för att hämta det. Påvägen upp slår jag huvudet i den där skit saken där schampoot ska stå.
När jag senare är hemma så frågar mamma mig varför jag har blod i huvudet!?
Dock rinner det inte mycket eftersom allt vid den tiden var intorkat... så blev för mig att blöta ner det och sen fick mamma fixa. Men det visade sig sen att hon inte kunde få bort allt utan det har blivit ett sår i huvudet och det fick förbli rött förtillfället! :S
Lyckat också att det är precis där jag har min bena, så om ngn som är längre än mig och se i min hårbotten så undrar de säkert vad det är för röd plutt i mitt hår!?  hahahaha
Fy fan vad äckligt, men jag känner inte av det mer än när jag borsta håret eller ta i det.
Men får hoppas det är borta imorgon! (:

I eftermiddag så drog jag och Malin till skolan för det var öppethus för Niorna. Vi fick förfrågan av Andreas så vi tänkte "varför inte"? 
Det visade sig även att vi fick 100 kr var att köpa för i oasen, inte illa inte! :)

Nae, lägg dags för mig nu!
God natt :)

Kommentarer
Postat av: one and only

så vi ska fika imon på runes läxon? ;)

2010-11-16 @ 15:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0