Ibland är turen på ens sida!

Hade origentering idag som sagt, och det gick väl helt okej tycker jag? Förutom att det var dyngsurt och tråkigt xD

Efter origenteringen var det handelsundervisning som gällde, men eftersom så många skolkade så fick vi göra lite vad vi ville, så blev att öva på mitt svenska-prov. skol dagen gick förbannat fort, fick även sluta en halv timme tidigare.

Jag och Sandra som skulle på matchen Sverige - Wales tänkte att vi tar ngt att äta innan vi drar dit. Först visste vi inte vad vi ville, men så blev det pizza vid idrotts- och badhallen (:
Där satt vi i lugnansro tills vi såg bussarna komma och började fundera på hur vi skulle ta oss till fotbollsplanerna från skolan ( Vilket är en rätt bra bit när man ha tio kg väska med sig! ).
Då kommer Sandra på en strålande idé vid 1 minut i halv. " Vi tar bussarna dit, eller dom går iaf nästan dit ju? ;D "
Perfekt Sandra, där satt jag med en tredje del av min pizza kvar och även hon hade lite kvar så det var väl ändå uteslutet??
Men när 5 min gått så är båda typ klara och vi ser att bussarna fortfarande står kvar, så varför inte chansa? ;D
Vi tar våra saker snabbt som attans, och springer mot bussarna.. halvvägs dit så börjar bussarna rulla! ;O SHIIT SHIIT SHIIIIT!! Jag skriker till Sandra ( Som är lite före mig ) , " Taaa den bussseeeeen som är lääängst baaaaak!!! " . Och när vi är framme så springer hon framför bussen så den inte kan köra iväg xD hahahaha
Visst var det inte den bussen jag brukar ta , men dom går nästan ändå samma väg allihopa som går till Anderstorp. Så vi klampar in där helt anfådda och tröga xD På tal om allt så hittar jag ju inte ens mitt busskort och busschaförens kommentar gör mig bara ännu mer nervös:
- Busschaffören ; Jahaa, hur länge har du tänkt att jag ska stå kvar här ?
Men som tur väl så hittar jag då busskortet! ;O
När vi väl sitter där på bussen så märker jag att bussen tar ngt märkligthåll och jag tappar helt bort vart vi är!!!! Shiit tänkte jag , och Sandra sitter där lika borta honxD Men helt plötligt så kommer vi ut precis där vid planerna!! ( Dit vi skulle)
Så Sandra börja trycka på stopp-knappen, och skriker " Hallåå, kan du inte stanna här, vi vill av !? "
Självklart ber jag henne att vara lite tyst och jag tycker det är riktigt pinsamt!! inte nog med att vi kom försent lixom? ;O xD
Men medans Sandra ropar så hjälper också min "kompis" till att säga till busschaffisen .
Busschaffören : Jahaa, vill ni av här ?
Sandra: Jaa tack :D

Busschaffören: Jahaa, jaa men det ska vi ordna!
Han stannar där mitt på gatan (eftersom det är bilar överallt ) så får vi gå ut där, vi tackar och drar xD
Det var nog det pinsamaste på längee , men faan vad vi lyckades denna dagen, och vad vi va glada för att vi klarade oss ända till fotbollsplanerna utan att behöva gå så långt som vi tänkt :O :D
Och på tal om min och Sandra lyckade dag, så slutar också matchen 3 - 0 till SVERIGE! ;D

Vilken lyckad dag, detta var nog en av mina dramatiskaste dagar! xD
Sandra, du är för bääst :D<33



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0